Otvorena Grafima 2024.

18-09-2024 12:15

44. Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije Grafima svečano je otvoren u sredu 18. septembra u Hali 4 Beogradskog sajma. Istovremeno, u istom prostoru, počeli su da rade 30. Međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme - BIROEXPO i 3. Sajam pakovanja i ambalaže - PAK AM.

Pod sloganom "Više boje", ova najstarija i najveća regionalna sajamska manifestacija namenjena promociji tehnoloških dostignuća u grafičkoj industriji, izdavaštvu, štampanim medijima, proizvodnji, doradi i preradi papira, dizajnu i reklamnoj industriji, okupila je oko 70 izlagača različitih profila iz desetak zemalja.

U ime domaćina manifestacije, kompanija Difol i Brother, u ceremoniji otvaranja Grafime učestvovali su Regina Vilhelm, menadžer za komunikacije i životnu sredinu, i Ćezare Galo, direktor prodaje kompanije Brother Internationale Industriemaschinen, te Đorđe Lukić, izvršni direktor kompanije Difol, i Oliver Lepori, izvršni direktor Japanske poslovne alijanse u Srbiji.

Obraćajući se prisutnima, Regina Vilhelm je konstatovala da se Grafima tokom godina pozicionirala kao mesto na kojem se promovišu inovativne tehnologije i rešenja u oblastima kojima se bavi. "Grafima je fokusirana na kvalitet i potrebe svojih klijenta, a istovremeno svima nama pruža priliku da svi zajedno proširimo svoja znanja, pronađemo nove klijente i razvijemo biznis".

Đorđe Lukić je ukazao na činjenicu da je Difol postao jedan od lidera u ovoj branši i ugledan promoter više svetskih brendova. Posebno je iz kompanijskog asortimana preporučio mašine za štampu na tekstilu, štampu velikih formata i reklamnog materijala, koje su posetioci mogli da vide i na štandu ove kompanije.

Oliver Lepori je podsetio na značaj ovakve sajamske platforme za jačanje poslovnih i kulturnih veza između Srbije i Japana. Naglasio je da je Japan, kao epicentar tehnoloških inovacija, prepoznao Srbiju kao dragocenog partnera.

U sajamskoj ponudi Grafime nalazi se bogat izbor grafičkih mašina i uređaja, koji podržavaju širok spektar štampe, dizajna i kreativnih potreba, uključuje digitalne štampače, među kojima i velikoformatne (dizajnirane za štampanje na velikim formatima papira, folija, banera, plakata i drugih velikih medija, uz napredne tehnologije kao što su solventni, lateks ili UV-LED inkjet štampači); ofset štampače; mašine za sito štampu; mašine za doradu (folijatorice, savijačice, štanc-mašine, laminatori...); digitalne rezne sisteme i perforatore (uključujući o one koji kombinuju lasersko ili ploter sečenje sa sofisticiranim softverom za dizajn i automatsko upravljanje); štampače za etikete; digitalne štampače za tekstil; 3D štampače; mašine za plastifikaciju; mašine za savijanje i heftanje itd.

Značajan deo sajma posvećen je softverskim rešenjima koja obuhvataju programe za grafički dizajn, obradu slika, 3D modeliranje, animaciju i druge kreativne alate. Nisu retke ni prezentacije dizajnerskih usluga, od grafičkog dizajna, preko brendiranja i marketinga, do web-dizajna i multimedijalnih sadržaja.

Jedna od misija Grafime je i predstavljanje globalnih trendova, koji poslednjih godina ukazuju na značajan napredak u digitalizaciji i automatizaciji procesa, kao i na sve veći fokus na personalizaciju i održivost. Možda je najupečatljiviji trend uspon digitalne štampe, koja omogućava visokoprilagodljive, male serije proizvoda sa brzim vremenom isporuke, što je posebno značajno u sektorima kao što su ambalaža i personalizovana promocija. Uz to, 3D štampa i dalje beleži rast, omogućavajući izradu složenih oblika i struktura koje su ranije bile nemoguće za proizvodnju, što je revolucionisalo industrije poput mode, medicine ili arhitekture. Softverski alati postaju sve napredniji, sa posebnim naglaskom na automatizaciju i robotiku, te veštačku inteligenciju i mašinsko učenje (AI), koji postaju neprikosnoveni u optimizaciji dizajnerskih procesa, automatizaciji repetitivnih zadataka, analizi podataka, prilagođavanju marketinških kampanja i uopšte unapređenju korisničkog iskustva. Virtuelna i proširena realnost (VR/AR) postaju sve važniji alati u kreativnim industrijama, pružajući nove mogućnosti pre svega za interaktivne korisničke doživljaje, posebno u oblastima kao što su edukacija, zabava i marketing. U trendovskom usponu su i inkjet tehnologija, obrada slika visoke rezolucije, hibridna štampa... Ekološka održivost postaje centralni aspekt u svim segmentima grafičke industrije, sa razvojem novih materijala i tehnologija koje smanjuju ekološki otisak proizvodnih procesa. Grafima nastoji da pokaže da budućnost grafičke industrije leži i u pametnoj proizvodnji i Internet stvarima (IoT), Cloud computingu i kolaborativnim alatima, blokčejn tehnologiji, adaptivnom dizajnu (omogućava kreiranje sadržaja koji se automatski prilagođava različitim uređajima i ekranima, poboljšavajući korisničko iskustvo).

Akcenat stručnog i pratećeg programa je na tehnologiji štampe, grafičkom dizajnu i reklamnom materijalu. Okvirni plan ovog dela manifestacije dat je u nastavku.

SREDA, 18. SEPTEMBAR

12:30 - 13:15 REDIZAJN VIZUELNOG IDENTITETA

Predavači: dr Karolina Mudrinski, mr Sibila Petenji Arbutina i mr Srđan Dimitrov

Organizuje Visoka tehnička škola strukovnih studija iz Novog Sada

13:30 - 14:00 UTICAJ TEMPERATURE OKRUŽENJA NA REVERZIBILNA SVOJSTVA TERMOHROMNIH BOJA

Predavač Katarina Maričić

Organizuje Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

14:30 - 15:00 PROMENE U TEKSTILNOJ INDUSTRIJI – ODRŽIVOST I INDUSTRIJSKI PRINT

Predavač Regina Vilhem  

Organizuje Brother internationale industriemaschinen, Dusseldorfer

15:15 – 16:45 PRIMENA NOVOG VIZUELNOG IDENTITETA NA POSLOVNU PAPIROLOGIJU – ŠTAMPU (PRIMERI)

Predavači mr Sibila Petenji i i mr Srđan Dimitrov

Organizuje Visoka tehnička škola strukovnih studija, Novi Sad

ČETVRTAK, 19. SEPTEMBAR

12:00 - 12:45 LASER U KOMBINACIJI SA INDUSTRIJOM ŠTAMPE, NA PAMETAN NAČIN

Predavač Anna Avdeeva iz kompanije Gravotech Marking, Francuska

13:15 - 13:45 UTICAJ VIZUELNOG PRETRAŽIVANJA HARMONIJA BOJA PRI IZVRŠENJU ZADATKA VIZUELNOG PRETRAŽIVANJU NA EKRANU

Predavač Nada Miketić

Organizuje Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

PETAK, 20. SEPTEMBAR

11:00 – 11:30 NOVI NAČIN IZBORA PRAVOG MEDIJA ZA ŠTAMPANJE

Predavač Nikola Landoni

Company: Guandong, Kina

12:00 - 12:30 OD PSIHOLOŠKIH FENOMENA DO MONETIZACIJE PIKSELA NA EKRANU

Predavač Jelena Kerac

Organizuje Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

14:00 - 15:00

SVEČANA DODELA PRIZNANJA

Najkvalitetnije grafičke proizvode u različitim kategorijama, odnosno robnim grupama, čekaju simbolične nagrade - Zlatni, Srebrni i Bronzani pečat. Dodela nagrada planirana je za petak, 20. septembra.

SERVISNE INFORMACIJE

Radno vreme sajmova GRAFIMA, BIRO-EXPO i PAK-AM je 18. i 19. septembra od 10 do 18 časova, a 20. septembra od 10 do 17 časova.

Pojedinačna ulaznica košta 500 dinara, grupna 350, grupne ulaznice za učenike i studente stručnih škola 250, za registrovane posetioce preko B2B portala ulaz je slobodan, a parking za automobile u sajamskom krugu 200 dinara po satu.

Share this article to:
Organizator
Domaćin sajma
Medijski partneri
Hotel partneri
Dodaj u moj kalendar
Dodaj u moj kalendar 18-09-2024 20-09-2024 Europe/Belgrade Sajam GRAFIMA Beograd, Srbija
Zemlje
  • Srbija 444
  • Bosna i Hercegovina 46
  • Crna Gora 25
Ukupan broj učesnika: 550

Cenimo Vašu privatnost

Mi i naši partneri skladištimo ili pristupamo informacijama na uređajima, kao što su kolačići i obrađujemo lične podatke, poput jedinstvenih identifikatora i standardnih informacija koje uređaj šalje u dole navedene svrhe. U takve svrhe možete kliknuti na saglasnost za obradu našeg i naših partnera. Ili možete da kliknete da odbijete pristanak ili pristupite detaljnijim informacijama i promenite svoje želje pre nego što pristanete. Vaše postavke će se odnositi samo na ovu veb lokaciju. imajte na umu da za obradu vaših ličnih podataka možda neće biti potreban vaš pristanak, ali imate pravo da prigovorite takvoj obradi. U bilo kom trenutku možete promeniti svoje postavke vraćanjem na ovu veb stranicu ili posetite našu politiku privatnosti.